Aikido wpływa pozytywnie na nasz organizm, dając efekt ćwiczeń fitness i siłowni!

Podczas treningów uczymy samoobrony, dbamy o zdrowie naszych adeptów, zajmujemy się pomocą w odchudzaniu, polecając odpowiednie ćwiczenia i doradzając właściwy sposób odżywiania. Poza ogólną sprawnością fizyczną i kondycją nabywa się giętkości ciała, sprawności mięśni i umiejętności walki oraz samoobrony. Prawidłowo prowadzony trening Aikido ma zbawienny wpływ na zdrowie, zarówno psychiczne jak i fizyczne. Aikido to relaks dla umysłu. Ruch, wysiłek, pady-masaże, kontakt fizyczny z drugim człowiekiem dają poważne rezultaty w poprawie zdrowia. Trening Aikido posiada walory niezbędne w profilaktyce zdrowotnej. Ćwiczenia fizyczne stosowane na treningu Aikido zwiększają odporność organizmu na choroby.

 

Trening Aikido eliminuje codzienne zmęczenie, podnosi sprawność organizmu poprzez poprawę pracy układów krążenia i oddechowego. Otyłość i nadwaga najczęściej świadczą o niskiej wydolności i sprawności fizycznej. W ten sposób ryzykuje się wystąpienie powikłań sercowo ? naczyniowych i przeciążeń układu ruchu.  Aktywność ruchowa jaką m.in. zapewnia Aikido jest jednym z najlepszych sposobów radzenia sobie ze stresem. Aikido charakteryzuje liczna grupa ćwiczeń relaksujących i oddechowych. Umiejętność koncentracji mającej na celu odprężenie to wspaniałe antidotum na walkę z chorobami układu nerwowego rujnujących zdrowie człowieka, czyniąc go ociężałym, apatycznym, bezczynnym, biernym, ospałym czy też obojętnym.

Jednym słowem Aikido to sztuka walki przeznaczona dla wszystkich. Kształtuje ono odpowiednią sylwetkę ciała, ucząc jednocześnie realnej samoobrony. Aikido eksponuje naturalne formy ruchowe, eliminuje kompleksy. Ćwiczący odnajdują w Aikido uniwersalne wzorce społeczne, intelektualne i emocjonalne. Ta sztuka walki jest prostą drogą kształcenia żelaznych zasad życia. Aikido to kultura, etyka i więzi. Zajęcia aikido prowadzone przez kompetentnego mistrza są również poprzez system przewrotów i padów świetną metodą rehabilitacji w urazach aparatu ruchowego. Dlatego rozpocząć treningi może właściwie każdy człowiek w wieku od lat 5 do 100 lat. Nie ma też właściwie żadnych ograniczeń fizycznych. Każdy człowiek trenujący Aikido sam dla siebie jest najważniejszym i najtrudniejszym przeciwnikiem.

 
 
   
 
Krewniacy krewki krewniacy